Vilniaus miesto savivaldybės projektas „Tyrinėjimo menas“
Kas yra tyrinėjimo menas?
- Programa, skirta atskleisti ir ugdyti svarbiausius mokinių XXI–ojo amžiaus gebėjimus.
- Praktinė pagalba sprendžiant aktualius mokymosi iššūkius.
- Mokyklos bendradarbiavimas su kūrybinių profesijų atstovais.
- Tyrinėjimu, problemų sprendimu, kūryba, dalykų integravimu pagrįsti ugdymo metodai.
Programos tikslas - padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilų mokymosi procesą,kuris stiprina kūrybingumą ir kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje.
Uždaviniai:
1. Bendrojo ugdymo procese ugdyti kūrybingumą ir kritinį mąstymą.
2. Stiprinti mokytojų kompetenciją:
- kurti gilų, į kūrybingumą ir kritinį mąstymą orientuotą mokymosi procesą, pagrįstą atviru, dialogišku, bendradarbiaujančiu santykiu;
- kurti ir išbandyti integruotus, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįstus ugdymo metodus;
- pasitelkti įvairias medijas, miesto erdves ir kitus prieinamus resursus.
3. Stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje, mokytojų kolegialumą, padėti spręsti su mokinių adaptacija, reemigrantų integracija susijusius iššūkius.
Siekiami pokyčiai
- MOKINIAMS: augimas kūrybingumo, kritinio mąstymo, gebėjimo tyrinėti srityse (20-30 mok.)
- MOKYTOJAMS: sustiprėjęs susidomėjimas ir kompetencijos ugdyti XXI a. gebėjimus (6-12 MK, 2-4 MTP)
- MOKYKLOS BENDRUOMENEI: atsirandančios naujos mokymosi praktikos mokykloje, padedančios siekti aktualių veiklos tobulinimo tikslų (bent 200 asm.).
Įgyvendinimo etapas - 01.02 - 03.01 (V 03.15)
Uždaviniai:
- Mokinių tyrinėjimo projektas - įgyvendinamas su mokinių klase (20-30 vaikų ir 2-4 mokytojai).
- Mokytojų klubas - dalyvauja 6-12 dalyviai mokytojų.
- Dalinimosi renginys ar susitikimas (200 asm.).
Vertinimo etapas
03.01 (V 03.15) - 03.17 (V 03.31)
Uždaviniai:
- Viso proceso refleksija su dalyviais.
- Kokybiniai ir kiekybiniai matavimai.
- Išbandytų metodų ir strategijų “Įrankių dežė” mokyklai.
- Rekomendacijos mokyklai ir įsisteminimas.
- Atsisveikinimas.
Mokyklos įsipareigojimai
- Įtraukti mokytojus ir mokinius kaip lygiateisius dalyvius į mokymo ir mokymosi iššūkių tyrinėjimą, planuojant, įgyvendinant ir vertinant projektą;
- Skirti bendrojo ugdymo laiką darbui su dalyvaujančia klase ir 2–4 dalykų mokytojais, pagal poreikį derinti tvarkaraščius, integruoti pamokas (bent 10 sesijų po 3-4 valandas);
- Dalyvaujančios klasės dydis 20–30 (išimtys turi būti derinamos su projekto komanda);
- Sudaryti sąlygas 6–12 mokytojų dalyvauti ,,Mokytojų klube“ (bent 10 sesijų);
- Paskirti du kuruojančius mokytojus;
Kuruojančių mokytojų vaidmuo ir atsakomybės
- Projekto valdymas - mokytojų, mokinių įtraukimas, vaidmenų paskirstymas, laiko ir erdvės organizavimas, duomenų rinkimas
- Glaudus bendradarbiavimas - ryšys tarp kūrėjų ir mokyklos, nuoseklus darbas kartu, mokymasis su viso projekto kuruojančiais mokytojais (susitikimai, FB
- platforma)
- Tęstinumas - lyderystė tęsiant TM metu pradėtus procesus
- Sklaida - dalinimasis projekto įvykiais ir istorijomis su mokyklos, platesne vietos bendruomene.
Administracijos atstovės(-o) vaidmuo ir atsakomybės
- Projekto valdymas - darbuotojų dalyvavimo užtikrinimas, tvarkaraščių derinimas
- Glaudus bendradarbiavimas - projekto sąsajų su mokyklos kontekstu ieškojimas
- Tęstinumas - projekto metu sukurtų inovacijų ir rekomendacijų integravimas į mokyklos veiklą po projekto
- Sklaida - dalinimasis patirtimi, viešinimas
Projekto rezultatai Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijoje:
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2020-2021 mokslo metai
Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos dalyviai:
Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos projekto koordinavimo grupė:
Projektą organizuoja ir koordinuoja Vilniaus švietimo pažangos centras
Projekto partneris:
Skaitykite daugiau: https://www.svietimopazanga.lt/wp-content/uploads/2020/06/Programos-%E2%80%9ETyrine%CC%87jimo-menas-VIlniuje%E2%80%9C-gair%C4%97s.pdf
Projekto koordinatorius Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijoje - Ilona Šumskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui