Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazija

„Tyrinėjimo menas“

Vilniaus miesto savivaldybės projektas „Tyrinėjimo menas“

Kas yra tyrinėjimo menas?

  • Programa, skirta atskleisti ir ugdyti svarbiausius mokinių XXI–ojo amžiaus gebėjimus.
  • Praktinė pagalba sprendžiant aktualius mokymosi iššūkius.
  • Mokyklos bendradarbiavimas su kūrybinių profesijų atstovais.
  • Tyrinėjimu, problemų sprendimu, kūryba, dalykų integravimu pagrįsti ugdymo metodai.

Programos tikslas - padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilų mokymosi procesą,kuris stiprina kūrybingumą ir kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje.

Uždaviniai:

1. Bendrojo ugdymo procese ugdyti kūrybingumą ir kritinį mąstymą.

2. Stiprinti mokytojų kompetenciją:

  • kurti gilų, į kūrybingumą ir kritinį mąstymą orientuotą mokymosi procesą, pagrįstą atviru, dialogišku, bendradarbiaujančiu santykiu;
  • kurti ir išbandyti integruotus, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįstus ugdymo metodus;
  • pasitelkti įvairias medijas, miesto erdves ir kitus prieinamus resursus.

3. Stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje, mokytojų kolegialumą, padėti spręsti su mokinių adaptacija, reemigrantų integracija susijusius iššūkius.

Siekiami pokyčiai

  • MOKINIAMS: augimas kūrybingumo, kritinio mąstymo, gebėjimo tyrinėti srityse (20-30 mok.)
  • MOKYTOJAMS: sustiprėjęs susidomėjimas ir kompetencijos ugdyti XXI a. gebėjimus (6-12 MK, 2-4 MTP)
  • MOKYKLOS BENDRUOMENEI: atsirandančios naujos mokymosi praktikos mokykloje, padedančios siekti aktualių veiklos tobulinimo tikslų (bent 200 asm.).

Įgyvendinimo etapas - 01.02 - 03.01 (V 03.15)

Uždaviniai:

  • Mokinių tyrinėjimo projektas - įgyvendinamas su mokinių klase (20-30 vaikų ir 2-4 mokytojai).
  • Mokytojų klubas - dalyvauja 6-12 dalyviai mokytojų.
  • Dalinimosi renginys ar susitikimas (200 asm.).

Vertinimo etapas

03.01 (V 03.15) - 03.17 (V 03.31)

Uždaviniai:

  • Viso proceso refleksija su dalyviais.
  • Kokybiniai ir kiekybiniai matavimai.
  • Išbandytų metodų ir strategijų “Įrankių dežė” mokyklai.
  • Rekomendacijos mokyklai ir įsisteminimas.
  • Atsisveikinimas.

Mokyklos įsipareigojimai

  • Įtraukti mokytojus ir mokinius kaip lygiateisius dalyvius į mokymo ir mokymosi iššūkių tyrinėjimą, planuojant, įgyvendinant ir vertinant projektą;
  • Skirti bendrojo ugdymo laiką darbui su dalyvaujančia klase ir 2–4 dalykų mokytojais, pagal poreikį derinti tvarkaraščius, integruoti pamokas (bent 10 sesijų po 3-4 valandas);
  • Dalyvaujančios klasės dydis 20–30 (išimtys turi būti derinamos su projekto komanda);
  • Sudaryti sąlygas 6–12 mokytojų dalyvauti ,,Mokytojų klube“ (bent 10 sesijų);
  • Paskirti du kuruojančius mokytojus;

Kuruojančių mokytojų vaidmuo ir atsakomybės

  • Projekto valdymas - mokytojų, mokinių įtraukimas, vaidmenų paskirstymas, laiko ir erdvės organizavimas, duomenų rinkimas
  • Glaudus bendradarbiavimas - ryšys tarp kūrėjų ir mokyklos, nuoseklus darbas kartu, mokymasis su viso projekto kuruojančiais mokytojais (susitikimai, FB
  • platforma)
  • Tęstinumas - lyderystė tęsiant TM metu pradėtus procesus
  • Sklaida - dalinimasis projekto įvykiais ir istorijomis su mokyklos, platesne vietos bendruomene.

Administracijos atstovės(-o) vaidmuo ir atsakomybės

  • Projekto valdymas - darbuotojų dalyvavimo užtikrinimas, tvarkaraščių derinimas
  • Glaudus bendradarbiavimas - projekto sąsajų su mokyklos kontekstu ieškojimas
  • Tęstinumas - projekto metu sukurtų inovacijų ir rekomendacijų integravimas į mokyklos veiklą po projekto
  • Sklaida - dalinimasis patirtimi, viešinimas

Projekto rezultatai Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijoje:

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2020-2021 mokslo metai

Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos dalyviai:

Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos projekto koordinavimo grupė:

Projektą organizuoja ir koordinuoja Vilniaus švietimo pažangos centras

Projekto partneris:

Skaitykite daugiau: https://www.svietimopazanga.lt/wp-content/uploads/2020/06/Programos-%E2%80%9ETyrine%CC%87jimo-menas-VIlniuje%E2%80%9C-gair%C4%97s.pdf

Projekto koordinatorius Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijoje - Ilona Šumskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 12.55 – 13.40
  • 7. 13.50 – 14.35
  • 8. 14.45 – 15.30